Usein kysytyt kysymykset
Mikä on Kauppahalli24?
Kauppahalli24 on kokonaan suomalaisessa omistuksessa oleva ketjuihin kuulumaton verkkoruokakauppa. Toimitamme tuoretta ruokaa kotiovelle Uudenmaan alueella ja Lahden sekä Turun seudulla.
Miten vastuullisuus näkyy toiminnassamme?
Vastuullisuus on toimintamme ytimessä ja kannustamme myös asiakkaitamme kestäviin valintoihin. Tässä muutama esimerkki siitä, kuinka vastuullisuus ohjaa toimintaamme:
Suosimme kotimaisia lähi, pien- ja luomutuotteita
Kotimaisten lähi-, pien- ja luomutuotteiden tuotanto on usein pienimuotoista ja jakeluketju lyhyt. Tämä vähentää ympäristövaikutuksia. Tuotteiden hyvä jäljitettävyys sekä tarkat ja oikeat tuotetiedot lisäävät ruoan turvallisuutta. Kotimainen tuotanto luo puolestaan työpaikkoja ja tuloja Suomeen.
Lähi-, pien- ja luomutuotteet ovat vahvasti edustettuina valikoimassamme. Annamme niille maksutta näkyvyyttä kampanjoissamme ja sosiaalisessa mediassa.
Arvostamme erityisesti lähellä tuotettuja tuoretuotteita, kuten lihaa, kalaa, maitotuotteita ja leipiä. Siksi emme varastoi niitä vaan toimitamme ne suoraan tilausten mukaan asiakkaille. Tämä takaa, että asiakas saa tuotteet tuoreena – meiltä tilattu leipä on aina samana päivänä leivottu.
Lähi-, pien- ja luomutuotteet vaalivat kotimaista ja paikallista ruokakulttuuria. Suosimalla näitä tuotteita tuemme perinteidemme jatkuvuutta ja autamme asiakkaitamme tekemään vastuullisia valintoja.
Vähennämme hävikkiä ja minimoimme kuljetusten ympäristövaikutukset
Ympäristövastuu on toimintamme lähtökohta, ja ruoan verkkokauppa on jo itsessään kestävä valinta. Kun ostokset tehdään rauhassa kotona, asiakas voi suunnitella ne tarkasti ja tarkistaa kaapista puutteet. Nälkäisenä ja kiireisenä ruokakaupassa sortuu helposti heräteostoksiin. Verkkokaupassa voi ostaa ajatuksella oikean määrän oikeita tuotteita, ja välttää kotitaloushävikkiä. Myös tarpeeton yksityisautoilu vähenee.
Emme varastoi tuoretuotteita vaan tilaamme niitä toimittajalta täsmällisen määrän asiakkaidemme tilausten perusteella. Näin tuoretuotteita ei päädy hävikkiin. Samalla säästämme merkittävästi energiaa, jota tuotteiden varastointi vaatisi. Suosimme tuotteita, joita ei ole pakattu muoviin. Pakkaamme myös itse tuotteet kuljetusta varten mahdollisimman ekologisesti: muovipusseja käytämme ainoastaan pakasteille.
Logistiikkaratkaisumme pienentävät hiilijalanjälkeämme. Toimitusten huolellinen suunnittelu ja optimointi mahdollistavat lyhyet ja ekologiset ajoreitit. Logistiikkakumppanimme pienentää myös ympäristökuormaa yhdistämällä kuljetusten tavaravirtoja sekä käyttämällä vähäpäästöistä kalustoa.
Helpotamme arkea ja tuemme hyvinvointia
Asiakkaidemme arjen helpottaminen on meille sydämen asia. Verkkokauppa nopeuttaa ruokaostosten tekoa, kannustaa hyviin valintoihin ja vapauttaa aikaa asioille, jotka tukevat hyvinvointia. Panostamme nopeaan ja rehelliseen asiakaspalveluun. Huolehdimme myös siitä, että asiakkaidemme toiveet tulevat kuulluksi ja niillä on vaikutusta esimerkiksi tuotevalikoimaamme.
Hyvä asiakaspalvelu perustuu hyvinvoivaan henkilöstöön. Meille on tärkeää huolehtia työntekijöidemme osaamisesta, hyvinvoinnista ja työkyvystä. Tuemme henkilöstömme kehittymistä osaamiskartoitusten, työpajojen ja työkierron avulla sekä asettamalla tavoitteita ja käsittelemällä palautteita avoimesti. Hyvinvointia tukevat lisäksi säännölliset henkilöstöpulssit ja rentoutushetket.
Ota meihin yhteyttä
Kiireellisissä ja akuuteissa tilanteissa ota meihin yhteyttä chatissa tai soita asiakaspalveluumme. Jos asiasi ei ole kiireellinen, voit lähettää meille myös sähköpostia. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä: https://www.kauppahalli24.fi/asiakaspalvelu
Miten ostokset maksetaan?
Verkkokaupassamme voit maksaa ostoksesi verkkopankkimaksulla, maksukortilla tai mobiilimaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa, MasterCard sekä American Express.
Verkko-ostokset voit maksaa myös Jousto- tai Fellow-laskulla. Jousto-lasku on asiakkaillemme kuluton, mikäli lasku ostoksista maksetaan eräpäivään mennessä. Mikäli Jousto-lasku halutaan muuttaa osamaksuksi, veloittaa palveluntarjoaja osamaksusta erillisen hinnaston mukaan. Kuluttaja-asiakkaan Fellow-laskulla laskutuslisä on 2,90 euroa, Fellow Yrityslaskulla alk. 9,90 euroa.
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (ent. Bambora PayForm) / Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta. Tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Paybyway Oy / Visma Pay.
Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Miten teen lisätilauksen?
Lisätilauksen tekeminen on helppoa. Aiemmin tekemäsi tilauksen tuotteet ovat menneet jo eteenpäin, niihin ei tarvitse tehdä muutoksia. Tilaa nyt vain ne tuotteet mitkä haluat lisätä tilaukseen. Tee tilaus lisättävistä tuotteista normaaliin tapaan. Kun valitset kassalla saman aikaikkunan, järjestelmä osaa yhdistää kaksi tilaustasi samaksi toimitukseksi. Järjestelmä tarjoaakin samaa aikaikkunaa 0€ kuljetushintaan, etkä maksa kuljetuksesta lisää. Lisätilaus tulee olla tehtynä normaalin toimitusrytmin mukaisesti. Tuotteita ei siis voi lisätä enää edellisenä päivänä, vaan myös lisätilauksen ja toimituksen välissä tulee olla vähintään yksi arkipäivä. Huom! Maanantaisten toimituksen tilaukset (myös lisätilaukset) tulee tehdä viimeistään edellisen viikon torstaina.
Mistä tiedän monelta toimitukseni tulee?
Kun teet tilauksen pääset itse valitsemaan kolme tuntia pitkän aikaikkunan esim: klo 10-13, 15-18 tai 18-21. Toimituksesi toimitetaan valitsemallasi aikavälillä. Lisäksi saat edellisenä iltana tekstiviestin, joka tarkentaa toimitusaikasi noin kahteen tuntiin, joskus jopa vieläkin lyhyempään aikaan. Kun toimituksesi alkaa toimituspäivänä lähestyä, saat vielä tekstarin, jonka karttalinkistä voit seurata auton lähestymistä. Karttalinkki-tekstari on toistaiseksi toiminnassa vain Uudenmaan alueella.
Mitä tarkoittaa Tuoreustakuu?
Tuoreustakuu tarkoittaa, että saat kaikki tuotteesi aina tuoreina ja laadukkaina kotiovellesi. Jos tuotteen tuoreudessa on huomautettavaa, otathan yhteyttä, niin hyvitämme tuotteen sinulle. Jos tuotteessasi on vikaa, hyvitämme sen sinulle.
Miten saan hyvityksen jos tuote on rikki tai pilalla?
Ilmoita asiasta pikimmiten asiakaspalveluumme chatissa, puhelimitse tai sähköpostilla asiakaspalvelu@kauppahalli24.fi. Teemme hyvityksen Kauppahalli24-tilillesi.
Mikä on Kauppahalli24-tili?
Kauppahalli24-tilillä on henkilökohtaisen asiakastilisi saldo. Toimituksen jälkeen tilille palautuu automaattisesti kilohintaisten tuotteitten arvioidun ja todellisen painon mukaisen hinnan erotus, josta saat kuitin sähköpostiisi.
Tilille hyvitetään myös mahdolliset tuotepuutteet ja laatuvirheet. Täsmäytys ei koskaan vähennä Kauppahalli24-tilin saldoa, vaan on aina asiakkaan hyväksi. Tilin saldo on helppo käyttää seuraavan tilauksesi maksamisessa tai siirrättää rahat takaisin sille maksutavalle, jolla alkuperäinen tilaus on maksettu. Kauppahalli24-tilisi löydät OMAT TIEDOT-kohdasta.
Milloin hyvitys näkyy KH24-asiakastililläni?
Automaattinen hyvitys esimerkiksi tuotepuutteista tulee KH24-asiakastilillesi aina viimeistään ylihuomenna toimituksesta. Samoin jos olet reklamoinut tuotteesta samana tai seuraavana päivänä.
Jos et halua käyttää saldoa seuraavan tilauksen maksamiseen, voit tehdä siirtopyynnön. Summa palautuu sille maksutavalle millä alkuperäinen tilaus on tehty.
Kuinka ostokset toimitetaan ja miten otan toimituksen vastaan?
Kuljettaja kantaa ostoksesi kotiovellesi asti. Toimitamme ostoksesi kylmäkuljetusautolla, joka mahdollistaa lämpimien, kylmien ja pakastettujen tuotteiden yhtäaikaisen kuljetuksen. Mikäli haluat kontaktittoman toimituksen, voit antaa kuljettajalle luvan jättää ostokset ovelle. Voit tallentaa osoitetietoihisi pysyvän luvan jättää toimitus ovelle (ajo-ohje -> ”Saa jättää ovelle”). Voit myös ilmoittaa luvasta asiakaspalveluun chatin kautta tai puhelimitse.
Ruokaostokset toimitamme valintasi mukaan joko pahvilaatikoissa tai paperikasseissa. Jos valitset pahvilaatikkotoimituksen, et joudu maksamaan pakkausmateriaaleista ylimääräisiä kuluja, meidän edullinen toimitusmaksu kattaa myös keräilyn ja laatikot eli maksat ainoastaan edullisesta kuljetuksesta ja saat ruokaostokset kotiovelle alkaen 0,00 €. Käytetyt pahvilaatikot voit palauttaa seuraavan toimituksen yhteydessä kierrätettäväksi. Mikäli valitset pakkaustavaksi paperikassin, veloitamme siitä 1 euron materiaalimaksuna. Paperikassitoimitus maksaa yhden euron riippumatta siitä, kuinka monta kassia ostostesi pakkaamiseen käytetään.
Mitä jos en ollutkaan kotona toimitusaikana?
Jos valitsemanasi toimitusaikana kukaan ei ole vastaanottamassa toimitusta, voit tekstiviestillä tulleen seurantalinkin kautta helposti antaa kuljettajalle luvan jättää ostokset ovelle. Seurantalinkki toistaiseksi käytössä vain Uudenmaan toimituksissa.
Luvan ostosten jättämiseen voit myös antaa sähköpostilla asiakaspalvelu@kauppahalli24.fi. Jos ostosten ovelle jättäminen ei ole mahdollista, otathan pikaisesti yhteyttä puh. 040 126 2979 uuden toimitusajan sopimiseksi reitin viimeiseksi tai seuraavaan mahdolliseen päivään. Toimitusajan siirto on maksullinen (20€).
Miksi en voi tehdä tilausta jo heti seuraavaksi päiväksi?
Haluamme tarjota sinulle laajan valikoiman mahdollisimman laadukkaita ja hyvälaatuisia tuotteita. Toimintatapamme perustuu siihen, ettemme varastoi tuotteita kaupan hyllyllä tai varastossa.
Hankimme tuotteet suoraan tuottajilta vasta, kun sinä teet meille tilauksen. Yhden välipäivän avulla varmistamme tuotteiden laadun ja tuoreuden toimitushetkellä. Osa pientuottajien tuotteista tulee tilata jo viikkoa etukäteen.
Haluamme toimia järkevästi pientuottajien kanssa, mahdollistaen heidän tuotantonsa järkevän suunnittelun. Tämän vuoksi osa pientuottajien tuotteista tulee tilata jo viikkoa etukäteen.
Voit kuitenkin tehdä pientuottajien tuotteista oman tilauksen ja valita toimituspäivän tulevalle viikolle, samanaikaiseksi seuraavien ruokaostostesi kanssa. Voit myöhemmin tilata lisää tuotteita samaan toimitukseen, tekemällä uuden tilauksen samalle päivälle ja samalle toimitusajalle. Veloitamme vain yhden toimitusmaksun toimitusajan ollessa sama molemmissa tilauksissa
Miksi minun täytyy rekisteröityä?
Rekisteröityminen heti alkuun tarvitaan, jotta voimme varmistaa postinumerosi kuulumisen toimitusalueellemme ja sen onko kaikkien tuotteiden toimitus tälle alueelle mahdollista.
Kirjautuneena näet sinulle tärkeät ostokset suoraan etusivulla ja ostoksien teko on entistä helpompaa. Ostohistoriasi karttuessa etusivun tuotteet palvelevat sinua yhä paremmin.
Kaikki mahdolliset hyvitykset tai kilohintaisista tuotteista johtuvat määräerotukset palautetaan saldoksi henkilökohtaiselle Kauppahalli24-tilillesi.
Kirjautuneena voit tehdä ostokset ilman kiirettä tai pelkoa keskeytyksestä, sillä ostoskoriisi keräämät tuotteet pysyvät tallessa, vaikka et suorittaisi heti ostoksien tekoa loppuun asti.
Mihin toimitamme?
Toimitamme tällä hetkellä Helsingin, Espoon, Vantaan, Keravan, Järvenpään, Tuusulan, Sipoon, Kauniaisten, Porvoon, Kirkkonummen, Klaukkalan, Veikkolan, Siuntion keskustan, Jokelan, Hyvinkään, Mäntsälän, Lahden, Lohjan ja VIhdin alueilla sekä Turun seudulla.
Voit tarkistaa kuuluuko postinumerosi toimitusalueeseen syöttämällä sen sivun oikeassa laidassa olevaan hakukenttään.
Voit tilata toimituksemme mihin tahansa sinulle parhaiten sopivaan osoitteeseen toimitusalueella, halutessasi esimerkiksi työpaikalle. Tärkeintä on, että olet paikalla vastaanottamassa lähetystä valitsemanasi ajankohtana.
Kuinka suuret ostokset minun täytyy tehdä, jotta voin tehdä tilauksen?
Tilaukselle ei ole olemassa euro- tai kappalekohtaista minimimäärää. Voit tilata juuri niin pienet tai suuret ostokset, kuin tahdot.
Säilyvätkö jääkaappituotteet kylminä ja pakasteet jäisinä koko kuljetuksen ajan?
Kuljetusautomme ovat suunniteltuja ruokaostosten kuljettamiseen. Kuljetukset suoritetaan kylmäkuljetusautolla, joka mahdollista lämpimien, kylmien ja pakastettujen tuotteiden yhtäaikaisen kuljetuksen.
Minkä maalaisia hedelmät ja vihannekset ovat?
Meiltä saat aina kotimaisia tuotteita, kun se vain sesongin puitteissa on mahdollista. Toimitamme sinulle tuoreinta mahdollista ruokaa.
Vihannekset ja hedelmät saapuvat meille keräilyyn vasta sinun tilauksesi perusteella. Kotimaiseksi ilmoitettu vihannes tai hedelmä on aina kotimaista.
Ulkomaisten hedelmien ja vihannesten tuotetiedoissa ilmoitettu tuontimaa saattaa nopeista sesongin vaihtelusta johtuen joskus muuttua.
Voinko tehdä tilauksen toisen puolesta?
Voit tilata ja maksaa myös toisen puolesta. Muista täyttää tilaukseen vastaanottajan yhteystiedot, tai sen henkilön, joka pystyy seuraamaan tilauksen etenemistä ja vastaanottoa.