Usein kysytyt kysymykset
Mikä on Kauppahalli24?
Kauppahalli24 on kokonaan suomalaisessa omistuksessa oleva ketjuihin kuulumaton verkkoruokakauppa. Toimitamme tuoretta ruokaa kotiovelle Uudenmaan alueella ja Lahden sekä Turun seudulla.
Ota meihin yhteyttä
Kiireellisissä ja akuuteissa tilanteissa ota meihin yhteyttä chatissa tai soita asiakaspalveluumme. Jos asiasi ei ole kiireellinen, voit lähettää meille myös sähköpostia. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä: https://www.kauppahalli24.fi/asiakaspalvelu
Poikkeustilanteen kuljetusaikataulut ja -hinnoittelu?
Olemme muuttaneet kuljetusaikatauluja ja – hinnoitteluja koronaviruksen aiheuttaman äkillisen volyymikasvun vuoksi. Näin pystymme paremmin palvelemaan mahdollisimman monia ja toimittamaan suuremman määrän toimituksia kotiovelle.
Toimitamme tiistaista perjantaihin klo 10-21 välillä ja lauantaisin klo 10 -19. Helsingin, Espoon, Kauniaisten ja Vantaan alueella toimitamme myös maanantaisin klo 15-21. Lue tarkemmat tiedot tästä linkistä
Miten ostokset maksetaan?
Verkkokaupassamme voit maksaa verkkopankeilla, maksukorteilla, laskulla tai osamaksulla sekä mobiilimaksuilla.
Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, American Express, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit sekä Jousto-lasku.
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (ent. Bambora PayForm) / Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta. Tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Paybyway Oy / Visma Pay.
Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Miten teen lisätilauksen?
Lisätilauksen tekeminen on helppoa. Aiemmin tekemäsi tilauksen tuotteet ovat menneet jo eteenpäin, niihin ei tarvitse tehdä muutoksia. Tilaa nyt vain ne tuotteet mitkä haluat lisätä tilaukseen. Tee tilaus lisättävistä tuotteista normaaliin tapaan. Kun valitset kassalla saman aikaikkunan, järjestelmä osaa yhdistää kaksi tilaustasi samaksi toimitukseksi. Järjestelmä tarjoaakin samaa aikaikkunaa 0€ kuljetushintaan, etkä maksa kuljetuksesta lisää. Lisätilaus tulee olla tehtynä normaalin toimitusrytmin mukaisesti. Tuotteita ei siis voi lisätä enää edellisenä päivänä, vaan myös lisätilauksen ja toimituksen välissä tulee olla vähintään yksi arkipäivä.
Mistä tiedän monelta toimitukseni tulee?
Kun teet tilauksen pääset itse valitsemaan kolme tuntia pitkän aikaikkunan esim: klo 10-13, 15-18 tai 18-21. Toimituksesi toimitetaan valitsemallasi aikavälillä. Lisäksi saat edellisenä iltana tekstiviestin, joka tarkentaa toimitusaikasi noin kahteen tuntiin, joskus jopa vieläkin lyhyempään aikaan. Kun toimituksesi alkaa toimituspäivänä lähestyä, saat vielä tekstarin, jonka karttalinkistä voit seurata auton lähestymistä. Karttalinkki-tekstari on toistaiseksi toiminnassa vain Uudenmaan alueella.
Mitä tarkoittaa Tuoreustakuu?
Tuoreustakuu tarkoittaa, että saat kaikki tuotteesi aina tuoreina ja laadukkaina kotiovellesi. Jos tuotteen tuoreudessa on huomautettavaa, otathan yhteyttä, niin hyvitämme tuotteen sinulle. Jos tuotteessasi on vikaa, hyvitämme sen sinulle.
Miten saan hyvityksen jos tuote on rikki tai pilalla?
Ilmoita asiasta pikimmiten asiakaspalveluumme chatissa, puhelimitse tai sähköpostilla asiakaspalvelu@kauppahalli24.fi. Teemme hyvityksen Kauppahalli24-tilillesi.
Mikä on Kauppahalli24-tili?
Kauppahalli24-tilillä on henkilökohtaisen asiakastilisi saldo. Toimituksen jälkeen tilille palautuu automaattisesti kilohintaisten tuotteitten arvioidun ja todellisen painon mukaisen hinnan erotus, josta saat kuitin sähköpostiisi.
Tilille hyvitetään myös mahdolliset tuotepuutteet ja laatuvirheet. Täsmäytys ei koskaan vähennä Kauppahalli24-tilin saldoa, vaan on aina asiakkaan hyväksi. Tilin saldo on helppo käyttää seuraavan tilauksesi maksamisessa tai siirrättää rahat takaisin sille maksutavalle, jolla alkuperäinen tilaus on maksettu. Kauppahalli24-tilisi löydät OMAT TIEDOT-kohdasta.
Milloin hyvitys näkyy KH24-asiakastililläni?
Automaattinen hyvitys esimerkiksi tuotepuutteista tulee KH24-asiakastilillesi aina viimeistään ylihuomenna toimituksesta. Samoin jos olet reklamoinut tuotteesta samana tai seuraavana päivänä.
Jos et halua käyttää saldoa seuraavan tilauksen maksamiseen, voit tehdä siirtopyynnön. Summa palautuu sille maksutavalle millä alkuperäinen tilaus on tehty.
Kuinka ostokset toimitetaan ja miten otan toimituksen vastaan?
KORONAPÄIVITYS: Kuljettaja jättää ostokset ovelle, soittaa ovikelloa ja siirtyy kauemmaksi odottamaan oven avaamista. Ostoksia ei tarvitse nyt poikkeuksellisesti kuitata.
Kuljettaja tekee sen puolestasi.
Kuljettaja tuo ostokset kotiisi pahvilaatikkoon pakattuna. Kuljetukset suoritetaan kylmäkuljetusautolla, joka mahdollista lämpimien, kylmien ja pakastettujen tuotteiden yhtäaikaisen kuljetuksen.
Kuljettaja kantaa ostoksesi laatikoissa kotiovellesi asti. Pahvilaatikon voi kierrättää kartonkikeräyksessä ja halutessasi voit antaa edellisten kuljetusten laatikot takaisin kuljettajalle, jolloin toimitamme ne puolestasi kartonkikeräykseen.
Mitä jos en ollutkaan kotona toimitusaikana?
Jos valitsemanasi toimitusaikana kukaan ei ole vastaanottamassa toimitusta, voit tekstiviestillä tulleen seurantalinkin kautta helposti antaa kuljettajalle luvan jättää ostokset ovelle. Seurantalinkki toistaiseksi käytössä vain Uudenmaan toimituksissa.
Luvan ostosten jättämiseen voit myös antaa sähköpostilla asiakaspalvelu@kauppahalli24.fi. Jos ostosten ovelle jättäminen ei ole mahdollista, otathan pikaisesti yhteyttä puh. 040 126 2979 uuden toimitusajan sopimiseksi reitin viimeiseksi tai seuraavaan mahdolliseen päivään. Toimitusajan siirto on maksullinen (20€).
Miksi en voi tehdä tilausta jo heti seuraavaksi päiväksi?
Haluamme tarjota sinulle laajan valikoiman mahdollisimman laadukkaita ja hyvälaatuisia tuotteita. Toimintatapamme perustuu siihen, ettemme varastoi tuotteita kaupan hyllyllä tai varastossa.
Hankimme tuotteet suoraan tuottajilta vasta, kun sinä teet meille tilauksen. Yhden välipäivän avulla varmistamme tuotteiden laadun ja tuoreuden toimitushetkellä. Osa pientuottajien tuotteista tulee tilata jo viikkoa etukäteen.
Haluamme toimia järkevästi pientuottajien kanssa, mahdollistaen heidän tuotantonsa järkevän suunnittelun. Tämän vuoksi osa pientuottajien tuotteista tulee tilata jo viikkoa etukäteen.
Voit kuitenkin tehdä pientuottajien tuotteista oman tilauksen ja valita toimituspäivän tulevalle viikolle, samanaikaiseksi seuraavien ruokaostostesi kanssa. Voit myöhemmin tilata lisää tuotteita samaan toimitukseen, tekemällä uuden tilauksen samalle päivälle ja samalle toimitusajalle. Veloitamme vain yhden toimitusmaksun toimitusajan ollessa sama molemmissa tilauksissa
Miksi minun täytyy rekisteröityä?
Rekisteröityminen heti alkuun tarvitaan, jotta voimme varmistaa postinumerosi kuulumisen toimitusalueellemme ja sen onko kaikkien tuotteiden toimitus tälle alueelle mahdollista.
Kirjautuneena näet sinulle tärkeät ostokset suoraan etusivulla ja ostoksien teko on entistä helpompaa. Ostohistoriasi karttuessa etusivun tuotteet palvelevat sinua yhä paremmin.
Kaikki mahdolliset hyvitykset tai kilohintaisista tuotteista johtuvat määräerotukset palautetaan saldoksi henkilökohtaiselle Kauppahalli24-tilillesi.
Kirjautuneena voit tehdä ostokset ilman kiirettä tai pelkoa keskeytyksestä, sillä ostoskoriisi keräämät tuotteet pysyvät tallessa, vaikka et suorittaisi heti ostoksien tekoa loppuun asti.
Mihin toimitamme?
Toimitamme tällä hetkellä Helsingin, Espoon, Vantaan, Keravan, Järvenpään, Tuusulan, Sipoon, Kauniaisten, Porvoon, Kirkkonummen, Klaukkalan, Veikkolan, Siuntion keskustan, Jokelan, Hyvinkään, Lahden, Lohjan ja Nummelan alueilla sekä Turun seudulla.
Voit tarkistaa kuuluuko postinumerosi toimitusalueeseen syöttämällä sen sivun oikeassa laidassa olevaan hakukenttään.
Voit tilata toimituksemme mihin tahansa sinulle parhaiten sopivaan osoitteeseen toimitusalueella, halutessasi esimerkiksi työpaikalle. Tärkeintä on, että olet paikalla vastaanottamassa lähetystä valitsemanasi ajankohtana.
Kuinka suuret ostokset minun täytyy tehdä, jotta voin tehdä tilauksen?
Tilaukselle ei ole olemassa euro- tai kappalekohtaista minimimäärää. Voit tilata juuri niin pienet tai suuret ostokset, kuin tahdot.
Säilyvätkö jääkaappituotteet kylminä ja pakasteet jäisinä koko kuljetuksen ajan?
Kuljetusautomme ovat suunniteltuja ruokaostosten kuljettamiseen. Kuljetukset suoritetaan kylmäkuljetusautolla, joka mahdollista lämpimien, kylmien ja pakastettujen tuotteiden yhtäaikaisen kuljetuksen.
Minkä maalaisia hedelmät ja vihannekset ovat?
Meiltä saat aina kotimaisia tuotteita, kun se vain sesongin puitteissa on mahdollista. Toimitamme sinulle tuoreinta mahdollista ruokaa.
Vihannekset ja hedelmät saapuvat meille keräilyyn vasta sinun tilauksesi perusteella. Kotimaiseksi ilmoitettu vihannes tai hedelmä on aina kotimaista.
Ulkomaisten hedelmien ja vihannesten tuotetiedoissa ilmoitettu tuontimaa saattaa nopeista sesongin vaihtelusta johtuen joskus muuttua.
Voinko tehdä tilauksen toisen puolesta?
Voit tilata ja maksaa myös toisen puolesta. Muista täyttää tilaukseen vastaanottajan yhteystiedot, tai sen henkilön, joka pystyy seuraamaan tilauksen etenemistä ja vastaanottoa.