Huom! Osa tämän kaupan toiminnallisuuksista on estynyt! Sivulla asioiminen on sinulle miellyttävämpää kun luet ohjeen kuinka toimia.

Toggle Nav

Vastuullisuus on toimintamme ytimessä ja kannustamme myös asiakkaitamme kestäviin valintoihin. Tässä muutama esimerkki siitä, kuinka vastuullisuus ohjaa toimintaamme.

Suosimme kotimaisia lähi-, pien- ja luomutuotteita

Kotimaisten lähi-, pien- ja luomutuotteiden tuotanto on usein pienimuotoista ja jakeluketju lyhyt. Tämä vähentää ympäristövaikutuksia. Tuotteiden hyvä jäljitettävyys sekä tarkat ja oikeat tuotetiedot lisäävät ruoan turvallisuutta. Kotimainen tuotanto luo puolestaan työpaikkoja ja tuloja Suomeen.

Lähi-, pien- ja luomutuotteet ovat vahvasti edustettuina valikoimassamme. Annamme niille maksutta näkyvyyttä kampanjoissamme ja sosiaalisessa mediassa. Verkkokauppamme tuotesuodattimilla asiakkaat löytävät esimerkiksi kotimaiset tai luomutuotteet helposti, mikä auttaa myös heitä valitsemaan vastuullisesti.

Arvostamme erityisesti lähellä tuotettuja tuoretuotteita, kuten maitotuotteita ja leipiä. Siksi emme varastoi niitä vaan toimitamme ne suoraan tilausten mukaan asiakkaille. Tämä takaa, että asiakas saa tuotteet tuoreena – meiltä tilattu leipä on aina samana päivänä leivottu.

Lähi-, pien- ja luomutuotteet vaalivat kotimaista ja paikallista ruokakulttuuria. Suosimalla näitä tuotteita tuemme perinteidemme jatkuvuutta.

Vähennämme hävikkiä ja minimoimme kuljetusten ympäristövaikutukset

Verkkokaupassa voi ostaa ajatuksella oikean määrän oikeita tuotteita, ja välttää ruokahävikkiä. Myös tarpeeton yksityisautoilu vähenee. Emme varastoi tuoretuotteita vaan tilaamme niitä toimittajalta täsmällisen määrän asiakkaidemme tilausten perusteella. Näin tuoretuotteita ei päädy hävikkiin. Samalla säästämme merkittävästi energiaa, jota tuotteiden varastointi vaatisi. Suosimme tuotteita, joita ei ole pakattu muoviin. Pakkaamme myös itse tuotteet kuljetusta varten mahdollisimman ekologisesti: muovipusseja käytämme ainoastaan pakasteille.

Logistiikkaratkaisumme pienentävät hiilijalanjälkeämme. Asiakkaamme voivat valita toimitukselle pidemmän aikaikkunan edullisempaan hintaan. Tämä auttaa toimitusten suunnittelussa ja optimoinnissa niin, että ajoreitit ovat mahdollisimman lyhyet ja ekologiset. Logistiikkakumppanimme pienentää ympäristökuormaa myös yhdistämällä kuljetusten tavaravirtoja sekä käyttämällä vähäpäästöistä kalustoa.

Helpotamme arkea ja tuemme hyvinvointia

Asiakkaidemme arjen helpottaminen on meille sydämen asia. Verkkokauppa nopeuttaa ruokaostosten tekoa, kannustaa hyviin valintoihin. Panostamme nopeaan ja rehelliseen asiakaspalveluun. Huolehdimme myös siitä, että asiakkaidemme toiveet tulevat kuulluksi ja niillä on vaikutusta esimerkiksi tuotevalikoimaamme. 

Hyvä asiakaspalvelu perustuu hyvinvoivaan henkilöstöön. Meille on tärkeää huolehtia työntekijöidemme osaamisesta, hyvinvoinnista ja työkyvystä. Tuemme henkilöstömme kehittymistä osaamiskartoitusten, työpajojen ja työkierron avulla sekä asettamalla tavoitteita ja käsittelemällä palautteita avoimesti. Hyvinvointia tukevat  lisäksi säännölliset henkilöstöpulssit ja rentoutushetket.

Vastuullisuuden tavoitteemme 2022 – 2024

Sidosryhmäyhteistyö

Luotettava kumppani
– Määritellyt vastuullisuuslinjaukset sidosryhmille ja sisäisesti
– Vastuullisuuden näkyminen eri kanavissa

Asiakaspalvelu eri kanavissa
– Asioinnin helppous
– Saavutettavuus kaikille

Vastuu ympäristöstä

Resurssien tehokas käyttö
– Hävikin vähentäminen
– Kierrätys ja muovin käytön vähentäminen

Logistiikan vastuullisuus
– Hiilijalanjäljen pienentäminen
– Energiatehokkuus

Kestävä hankinta ja tarjonta

Laadukkaat ja turvalliset tuotteet
– Tuotetietojen kehittäminen

Hankinnan linjaukset
– Toimitusketjun läpinäkyvyys
– Vastuullisuusvaatimukset ja todentaminen

Työyhteisön hyvinvointi

Viihtyisä ja kannustava työyhteisö
– Sisäisen viestinnän kehittäminen
– Työhyvinvointi

Osaava henkilöstö
– Vastuullisuusosaaminen

Kauppahalli24:n arvot